Filozofia fizjoterapii

Nowoczesna fizjoterapia wypełnia ogromną przestrzeń znajdującą się pomiędzy tabletką przeciwbólową, a operacją. Pomaga ona nie tylko w pozbyciu się dolegliwości bólowych, ale dzięki podejściu przyczynowemu również zapobiega ich nawrotom.

Potencjał do gojenia i przebudowy ludzkiego organizmu jest bardzo duży, ale często, poprzez złe nawyki, czy nieprawidłową postawę ciała, nie w pełni go wykorzystujemy. Edukacja w zakresie tego, jaki typ obciążeń nasze mięśnie, ścięgna i stawy lubią, a jakiego nie – jest bezcenna.

Wykonywanie odpowiednio dobranych ćwiczeń nie tylko wzmacnia strukturę, ale także stymuluje układ nerwowy, czyli „łączy mięśnie z mózgiem“. Poprzez bezbolesne ćwiczenia ukierunkowane na poprawę zakresu ruchu, wzrost siły mięśniowej, optymalizację kontroli nerwowo-mięśniowej oraz stabilizację stawów, kształtujemy dobre wzorce ruchowe, które zastępują te bolesne, związane z wyhamowaniem aktywności mięśniowej i utratą funkcji.

Badając funkcjonalnie pacjenta, staramy się zidentyfikować mocne i słabe strony jego narządu ruchu. Wiedząc już nad czym powinniśmy pracować, dobieramy odpowiednie narzędzia. A mamy ich w MIRAI dużo ☺ Proponujemy naszym pacjentom dokładnie to, czego aktualnie potrzebują – od terapii manualnej, przez igłoterapię suchą, tejping i „mądry“ ruch – po najnowocześniejsze zdobycze fizykoterapii (lasery wysokoenergetyczne, fala uderzeniowa, terapia Tecar).

Mamy świadomość, jak ważna jest dla naszych Pacjentów możliwość pokonania swoich problemów zdrowotnych. Dlatego też każdemu poświęcamy odpowiednią ilość uwagi i czasu oraz proponujemy rozwiązania tak efektywne i kompleksowe, jak w przypadku zawodowych sportowców. Dotyczy to zarówno etapów rehabilitacji adekwatnej do stanu pacjenta (od biernej do czynnej), jak i stałej współpracy z pozostałymi specjalistami MIRAI (ortopeda, internista, endokrynolog, radiolog, dietetyk, trener przygotowania fizycznego).