Turnus rehabilitacji pocovidowej

Turnus rehabilitacja pocovidowa rekomendowany jest wszystkim osobom, które w sposób zarówno ciężki jak i lekki przeszły chorobę COVID-19 oraz doświadczają uporczywych powikłań ze strony układu oddechowego, układu krążenia, układu nerwowego, układu ruchu, a także cierpią na tzw. mgłę mózgową.

Turnus trwa 5 dni – od poniedziałku do piątku i odbywa się w Mirai Clinic w Otwocku.

Celem naszej wspólnej pracy będzie:

1. Ocena obecnego stanu pacjenta, ocena wydolności, siły mięśniowej
  2. Reedukacja w zakresie wzorców oddechowych i ruchowych
  3. Poprawa postawy ciała, często niedoskonałej, przyczyniającej się do problemów z oddychaniem
  4. Terapia manualna nakierowana na odwrażliwienie i rozluźnienie tkanek dotkniętych powikłaniami po infekcji
  5. Weryfikacja nawyków żywieniowych i ich wpływu na regenerację organizmu po infekcji
  6. Trening aktywujący mięśnie oddechowe i posturalne oraz wzmacniający pozostałe osłabione rejony ciała, projektowany i wykonywany pod ścisłym nadzorem fizjoterapeuty

Przygotowując program turnusu, zadbaliśmy o kompleksowe podejście do oceny i poprawy stanu zdrowia naszych Pacjentów. Dlatego w jego skład wchodzi:

1. Konsultacja lub telekonsultacja z internistą – może się odbyć przed przyjazdem do kliniki. Lekarz określi stan organizmu, dobierze odpowiednie badania, które warto wykonać, aby sprawdzić stan zdrowia organizmu (EKG, spirometria oraz możliwe wykonanie na miejscu RTG, TK, MR płuc i klatki piersiowej) oraz zdecyduje, czy rehabilitacja powinna być nakierowana na działania pulmonologiczne, kardiologiczne lub inne
  2. Pakiet badań laboratoryjnych krwi i moczu – pozwala określić ogólną kondycję organizmu, w szczególności określić poziom parametrów najczęściej zaburzonych po przebytej infekcji COVID-19 (morfologia, OB, CRP, D-dimery, sód, potas, kreatynina, AST, ALT, kreatynina, TSH i glukoza)
  3. Konsultacja dietetyka – dobierze odpowiednią dietę, która będzie pomocna w regeneracji organizmu, bazując na wynikach badań krwi, moczu i składu ciała
  4. Konsultacja fizjoterapeutyczna – podczas której fizjoterapeuta przeprowadzi dokładny wywiad i badanie funkcjonalne, w którym określi aktualną wydolność Pacjenta, wzorzec oddechowy, zakresy ruchomości stawów, siłę mięśniową, kontrolę motoryczną i stabilizację. Wspólnie zostanie określony cel terapii oraz droga potrzebna do jego osiągnięcia. Fizjoterapeuta dobierze też odpowiednie zabiegi fizykoterapeutyczne
  5. Codzienna godzinna terapia manualna – nacelowana na obecne dolegliwości. Jej celem będzie łagodzenie bólu, przywrócenie mobilności klatki piersiowej i kręgosłupa oraz rozluźnienie mięśni oddechowych (również z pomocą tejpingu) – często nadmiernie napiętych po intensywnym kaszlu lub dusznościach. W jej ramach będą też sesje reedukacji oddechowej z wykorzystaniem urządzenia Powerbreathe oraz edukacja na temat pozycji łagodzących duszność i sprzyjających odksztuszaniu
  6. Codzienny 30-minutowy funkcjonalny trening medyczny – indywidualnie dobrane ćwiczenia pod nadzorem fizjoterapeuty, wymienny na sesję nordic walking z terapeutą, który przez cały czas będzie monitorował saturację i ciśnienie krwi, tętno oraz oddech. Celem treningu jest szybki powrót do aktywności dnia codziennego lub ulubionej dyscypliny sportowej. W tym celu należy wzmocnić mięśnie oddechowe, nauczyć Pacjenta optymalnie wykorzystywać przeponę, poprawić stabilizację centrum ciała i często zaburzoną po chorobie równowagę
  7. Codzienne ćwiczenia indywidualne – zalecane ok. godzinę (fizjoterapeuta dostosuje i zaleci intensywność i czas ćwiczeń indywidualnie do pacjenta) na świeżym powietrzu w parku Mirai Clinic lub na nowoczesnej, kompleksowo wyposażonej sali ćwiczeń
  8. Codzienna 30-minutowa sesja fizykoterapii – przyspieszenie regeneracji, stymulowanie przekrwienia, odwrażliwienie tkanek – dobrana indywidualnie do potrzeb pacjenta (do wykorzystania aparat do trakcji kręgosłupa, terapia TECAR, laser wysokoenergetyczny, fala uderzeniowa, elektroterapia Compex, masaż ciśnieniowy, leżanka z podczerwienią)
  9. Codzienna dwugodzinna sesja terapii tlenowej w komorze normobarycznej – jej celem jest zwiększenie dopływu tlenu do tkanek, pobudzenie produkcji komórek mezenchymalnych, zmniejszenie stanów zapalnych, optymalizacja gojenia się i regeneracji tkanek oraz poprawa samopoczucia

Podczas pobytu nasi pacjenci mieszkają w odrestaurowanych pokojach dawnego Pensjonatu Gurewicza w jednym ze skrzydeł obiektu, a posiłki są serwowane w naszej stylowej restauracji.

Wszystkie konsultacje i zabiegi odbywają się w tym samym obiekcie, poza sesjami w komorze normobarycznej, oddalonej kilka kilometrów od kliniki, przy czym osobom niezmotoryzowanym zapewniamy transport.

Naszym kuracjuszom zapewniamy: bezpłatny parking, zniżkę na ewentualne dodatkowe badania/sesje terapeutyczne, możliwość nielimitowanego korzystania z sali ćwiczeń i dostępu do internetu.

Ulotka informacyjna w formacie PDF do pobrania tutaj