Realizując obowiązek informacyjny z art. 13 ust. 1 Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych (RODO) informujemy, że:
- Współadministratorami Pani/Pana danych osobowych są:
- MIRAI Clinic Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością z siedzibą w Otwocku (05-400) przy ul. Armii Krajowej 8, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000796790, o numerze identyfikacji podatkowej NIP 5322084436 ;
- Mirai Instytut Rehabilitacji Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (01-126) przy ul. Wolskiej 96, 01-126 Warszawa (dalej jako „Grupa Mirai” lub „Współadministratorzy”);
- W sprawie przetwarzania danych osobowych może się Pani/Pan skontaktować z wyznaczonym Inspektorem Ochrony Danych Panią Karoliną Sybilską za pośrednictwem poczty elektronicznej iod@odosc.pl ;
- Pani/Pana dane będą przetwarzane:
- w celu realizacji świadczeń zdrowotnych, także na odległość (tzw. telemedycyna ) w tym w celu prowadzenia dokumentacji medycznej na podstawie przepisów ustawy o działalności leczniczej, ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, a także ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty (art. 6 ust. 1 lit. c) oraz art. 9 ust. 2 lit. h) RODO,
- w celu dokonania rejestracji na wizyty lekarskie w formie elektronicznej na podstawie art. 6 ust 1 lit a),
- gdy cel wynika z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, na podstawie art. 6 ust 1 lit f) RODO, polegających na dochodzeniu roszczeń oraz obroną przed roszczeniami;
- gdy cel wynika z wyrażonej na podstawie 6 ust 1 lit a) RODO zgody.
- W zakresie informacji identyfikacyjnych związanych z realizacją świadczeń zdrowotnych podanie danych jest obowiązkowe i niezbędne do udzielenia świadczenia. Ich niepodanie może uniemożliwić realizację świadczenia;
- Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty współpracujące z Grupą Mirai oraz mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Administratora, przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy ze Współadministratorami i wyłącznie zgodnie z ich poleceniami;
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez:
- okres odpowiadający czasowi przechowywania dokumentacji medycznej, który wskazuje art. 29 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta tj. przez okres 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, z wyjątkami wskazanymi w ww. ustawie – w przypadku dany pozyskiwanych w celach jak w pkt. 3 lit. a.
- do czasu wycofania zgody – w przypadku danych pozyskiwanych w celach jak w pkt. 3 lit. b.
- przez okres niezbędny do zgłaszania ewentualnych roszczeń oraz obroną przed roszczeniami – w przypadku danych pozyskiwanych w celach jak w pkt. 3 lit. c;
- Posiada Pani/Pan prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, a także ich sprostowania (poprawiania). Przysługuje Pani/Panu także prawo do żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także sprzeciwu na przetwarzanie, przy czym przysługuje ono jedynie w sytuacji, jeżeli dalsze przetwarzanie nie jest niezbędne do wywiązania się przez Współadministratorów z obowiązku prawnego i nie występują inne nadrzędne prawne podstawy przetwarzania;
- Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi na realizowane przez Współadministratorów przetwarzanie Pani/Pana danych do Prezesa UODO (uodo.gov.pl);
- Pani/Pana dane mogą być udostępniane do państwa trzeciego w celu przekazania dokumentacji medycznej lub/i kontynuacji leczenia.
- Współadministratorzy nie podejmują decyzji w sposób zautomatyzowany.