Chirurgia naczyniowa

Poszukując nowych obszarów, wpisujących się w naszą misję przywracania naszym Pacjentom pełnej sprawności ruchowej, zdecydowaliśmy się rozszerzyć naszą ofertę o chirurgię naczyniową. Podczas zabiegów wykorzystujemy zaawansowane technologicznie, a przede wszystkim mało inwazyjne zabiegi.

Żylaki są chorobą, która de facto jest konsekwencją przyjęcia wyprostowanej postawy i chodzeniem na dwóch kończynach, którą człowiek nabył w procesie ewolucji. Krew w takiej pozycji, aby mogła być transportowana do serca, wymaga dodatkowych mechanizmów poprawiających krążenie. Dlatego w żyłach znajdują się zastawki działające jak zawory jednokierunkowe, które w trakcie pracy mięśni podudzi warunkują jednokierunkowy (dosercowy) przepływ krwi. W zmienionych żylakowato naczyniach dochodzi do nieszczelności i niewydolności zastawek, co powoduje cofanie się i zastój krwi, a w efekcie ze względu na narastające ciśnienie – postępuje także dalsze stopniowe poszerzanie żył, co prowadzi do powstania teleangiektazji, tzw. Pajączków, czy w końcowym efekcie – żylaków.

W początkowym etapie choroby, pierwszym niepokojącym objawem jest wieczorne uczucie ciężkości nóg. Może wystąpić obrzęk i świąd w okolicy kostek oraz pojawienie się tzw. pajączków i żył siateczkowatych. Pojawienie się sieci widocznych, niebieskawych, poszerzonych i krętych naczyń na goleni, czy w zgięciu kolanowym – może być informacją o rozwinięciu się zmian chorobowych, które zawczasu należy skonsultować z flebologiem.

Czynniki determinujące

Do powstania żylaków predysponują nie tylko zmiany genetyczne. Oprócz wyżej opisanych niemały wpływ na pojawienie się żylaków ma dieta, leki hormonalne (o których przyjmowaniu zawsze powinien decydować lekarz), ciąża, palenie papierosów, chodzenie w butach na obcasie, czy nawet wysokie temperatury, które bardzo źle wpływają na pracę układu żylnego.
Oferujemy Państwu:

1. Diagnostykę chorób naczyniowych – USG Doppler:

Wskazania do przeprowadzenia diagnostycznych badań naczyniowych

• ból nóg,
  • obrzęki,
  • uczucie ciężkości nóg,
  • zwiększenie obwodu nogi,
  • podejrzenie zakrzepicy żylnej,
  • żylaki,
  • pajączki,
  • naczyniaki, naczynka

2. Kwalifikację do leczenia farmakologicznego lub zabiegowego chorych z chorobami naczyniowymi:

• żylaki,
  • naczynka
  • pajączki
  • zakrzepice
  • choroby żył w ciąży
  • malformacje żylne,

3. Kwalifikację pod kątem naczyniowym u pacjentów ze wskazaniem do operacji ortopedycznych lub zabiegów związanych z unieruchomieniem.

4. Ocenę ryzyka operacyjnego u chorych z towarzyszącymi schorzeniami układu naczyniowego i konieczności profilaktyki zaburzeń zakrzepowo – zatorowych.

5. Ocenę przepływu krwi w procesie gojenia po operacjach.

6. Zabiegi: